Paul Quant

As an artist, Paul Quant is curious, challenging, questioning and perceptive.

He is often attracted to ideas and techniques that he later uses in his own imagery. Questioning and challenging the definition of normal, using a methodology that has its origins in his many years of experience in advertising, that of developing an image from concept to final idea.

Paul finds inspiration in most things – be it his surroundings. the light, places and spaces, people, art, film, shapes, travel and the beauty often found in that which is considered ugly – always seeking a reaction from the viewer.

These motifs are constantly coming to him – an unconscious way of seeing the world that shows itself in his visual language.

Paul’s pictures are often figurative, with some exceptions. His pictures are a way of conveying something, revealing a bit of himself. There may even be a deeper thought behind a work, but it often happens that the subject matter just comes to him and he conveys what he sees, and how he sees it, to the viewer. What interests him most is what the viewer sees and experiences in his imagery.

Born 1959.

Som konstnär är Paul Quant nyfiken, utmanande, ifrågasättande och perceptiv.

Han agrar ofta idéer, tekniker som han tänker skall bli en bild i framtiden. Tycker om att ifrågasätta vad som är normalt, och utmaningar. Vilket kanske grundar sig i en mångårig erfarenhet i reklambranschen. Här bygger man upp bilden från idéstadie till färdig bild, som förmedlar och läser in allt som var grundtanken.

Paul inspireras av det mesta. Hans omgivning. Ljus, miljöer, människor och utseenden, konst, film, former, resor, det vackra i det fula och vill gärna förmedla en reaktion.

Motiven presenterar sig för honom ständigt utifrån hans föreställningsvärld. Det finns latent ett påkopplat omedvetet seende som söker motiv.

Pauls bilder är figurativa. Med vissa undantag. Hans bilder är ett sätt att för honom att förmedla något. Man bjuder dock på en bit av sig själv. Ibland finns det en djupare tanke bakom Pauls motiv. Men det händer ofta motivet kommer till honom, och han förmedlar det han ser, och hur han ser det, till betraktaren. Det riktigt intressanta är vad betraktaren ser i hans bilder.

Född 1959